Program Mergado Fest
Na 4 stages vám přinášíme aktuální témata a praktické ukázky z oblastí PPC, SEO, AI, zbožových srovnávačů a expanze. Poskládejte si vlastní program pro každý přednáškový blok.
5. 6. 2025 | Impact Hub Brno
MERGADO stage
SKY room
ŽLUTÁ místnost
ČERVENÁ místnost
Zahájení Mergado Festu
Branding k výkonu: cesta k neomezenému rozpočtu do reklamy
Tomáš David
Ako vyťažiť čo najviac z Google Ads s použitím Mergada?
Adam Cagala
Jak vyhodnotit brandovou kampaň – inkrementální experiment
Adam Šilhan
Využijte data k maximálnímu výkonu vašich PPC kampaní!
Michal Janík
Daniel Jirásek
Segmentovanie shopping kampaní → najrýchlejšia cesta k vyškálovaniu účtu na dvojnásobné obraty
Lukáš Hvizdoš
Jak tvořit kreativu, která prodává. Od analýzy po vyhodnocení.
Tracy Azubuike
Pokročilá produktová analytika s BigQuery a AI – Od košíku po zásoby
Štěpán Růža
Ondřej Švec
Lepšie produktové obrázky, vyššie predaje: Ako vizuály ovplyvňujú CTR a konverzie
Marek Daňko
E-shopový restart: Změna platformy bez nočních můr a vyhořelého týmu
Robin Navrátil
Trojka na trhu: Jak se odlišit ve světě zbožových srovnávačů a co to znamená pro váš e-shop
Lucie Steffková
Cena jako nejdůležitější faktor úspěchu? Jak zaujmout zákazníka ale neztratit zisk?
Renáta Milecová
Vladimír Trevisan
PPC reklama, která se opravdu zaplatí: Jak a proč optimalizovat na marži?
Tomáš Hruzík
Ako pristupovať k A/B testingu v PPC
Libor Toporcer
Shopping asistenti v e-commerce
Roman Dušek
Ako zahrnúť externé faktory do vaších kampaní a posunúť ich o level vyššie
Andrej Grajciar
Marián Laššák
Marketplace terapie (pro pokročilé)
Adam Funiok
Datově řízené PPC: Optimalizujte, škálujte a zvyšujte zisk pomocí Bidding/Pricing Foxu a Mergada
Ondřej Vodehnal
Jak restartovat PPC kampaně a najít skrytý potenciál?
Anna Bláhová
Jakub Huml
Proč by PPCčkaři neměli investovat do retenčních kampaní?
Daniel Kvíčala
Nejčastější chyby při listování produktů na Allegro
Mirek Havránek
Jak najít pozici na trhu, kde konkurují zaběhlí hráči, nadnárodní korporace a levná tržiště?
Petr Bureš
Michal Kempa
Bidding, když potřebuji zatáhnout za brzdu i šlápnout na plyn
Jiří Guňka
Varianty produktu (velikosti, barvy, atd.) nejen z pohledu Mergado Editoru.
Petr Mindl
Co ovlivňuje kampaně a jak to mít pod kontrolou
Jan Janoušek
Tomáš Barták
Rozhovor na téma Networking
Petra Krištof
MERGADO Stage
09:30 – 10:10
Branding k výkonu: cesta k neomezenému rozpočtu do reklamy
Váš e-shop roste, pomalu škálujete investice, a na začátku se to i daří. Pak to najednou začne drhnout. Rostoucí investice do performance a zhoršování výkonu vám napovídají, že bez podpory brandu to nepůjde. Do reklamy najednou nejde přidat tolik peněz, co dřív a škálování přestává být tak easy. A začnete si pomáhat slevou, pak větší slevou a končí to “všechno musí pryč”.
Pokrytí celého funnelu
Na přednášce si ukážeme, proč je krátkozraké investovat jenom do zvyšování obratu nebo do poptávek. Co se stane, když začnete škálovat, aniž by to byl brand “schopný utáhnout”? A co se naopak stane, když jste několik let do brandu nic nedali a jeli jen na výkon?
Půjdeme kampaň po kampani a ukážeme si, co všechno je důležité pokrýt, abyste na konci byli schopni do reklamy investovat desetinásobek se stejnou efektivitou, co na začátku.
Datové řízení – rozkrytí funnelu v platformách a v čase
Stalo se vám někdy, že se zhoršil výkon na Facebooku, aby se vzápětí zlepšil výkon Google Ads? Načrtneme si, proč se to děje, a jaký vztah jde sledovat mezi jednotlivými kanály navzájem.
Jak větší investice do Facebooku nafukují direct i organic nebo zlevňují Google Ads? A jak s tím pracovat v průběhu celého roku napříč celým marketingovým mixem?
Jak jsme sledovali slevu 2x denně
Velké slevy protáhnou lidi celým funnelem od see až po do klidně i bez toho, aniž by znali váš brand. Slevy jsou (co se týče výkonu) dobrý sluha, ale zlý pán. Jde dnes budovat brand bez slev? A co je pro to potřeba dělat?
Tomáš David Linkedin
No jasné, že ten nejvyšší / Datanimals
SKY room
09:30 – 10:10
Ako vyťažiť čo najviac z Google Ads s použitím Mergada?
Co se naučíte
- proč je feed klíčovou součástí pro kampaně v Google Ads
- co nesmí chybět v kvalitním Google Shopping feedu
- jaké jsou nejčastější chyby v Google Shopping feedech
- jak a na základě čeho segmentovat produkty v Google Ads
- jak dostat dodatečná data do Google Shopping feedu a využít je v inzerci
Téma je vhodná pro všechny, kteří pracují s Google Ads i Mergadem a spouštějí nebo spravují Google Shopping kampaně (resp. Performance Max) – tedy zejména pro marketingové specialisty, e‑shopaře či zaměstnance v e‑shopech.
Adam Cagala Linkedin
Data Master / ptagroup
ŽLUTÁ místnost
09:30 – 10:10
Jak vyhodnotit brandovou kampaň – inkrementální experiment
Když vám nestačí zjistit jestli kampaň měla nějaké imprese a přinesla návštěvnost, ale chcete si ověřit jestli měla i krátkodobý vliv na tržby. Jak k takovému experimentu přistupovat a co jsou základní možnosti, kdy to dává smysl.
Adam Šilhan Linkedin
co-CEO / igloonet
ČERVENÁ místnost
09:30 – 10:10
Využijte data k maximálnímu výkonu vašich PPC kampaní!
Přijďte se inspirovat 5 konkrétními mikrostudiemi, které vám Dan s Michalem představí. Ukážou vám, jak pomocí dat efektivně vylepšit výsledky vašich PPC kampaní. Zaměříme se na klíčové aspekty jako jsou kampaně Performance Max, datové feedy či optimalizace ROAS.
Michal Janík Linkedin
kápo / Mergado
Daniel Jirásek Linkedin
PPC specialista / Besteto
MERGADO Stage
13:45 – 14:25
Ako pristupovať k A/B testingu v PPC
Testujete a optimalizujete svoje PPC kampane správne? Alebo len skúšate „čo sa stane, keď“? Mojou prednáškou vám objasním ako sa v PPC pozerať na A/B testing. Nebudú samozrejme chýbať ani praktické ukážky a návody ako na to.
Libor Toporcer Linkedin
Co-founder & Strategy Director / Invelity
MERGADO Stage
11:30 – 12:10
E-shopový restart: Změna platformy bez nočních můr a vyhořelého týmu
Přechod na novou e-shopovou platformu nemusí být horor. Pokud se připravíte, zvládnete ho s minimálními ztrátami a maximálním ziskem. Jak naplánovat migraci, předejít katastrofám a nezbláznit se? O tom bude řeč!
Robin Navrátil Linkedin
CEO / Sounds Good
MERGADO Stage
10:30 – 11:10
Segmentovanie shopping kampaní → najrýchlejšia cesta k vyškálovaniu účtu na dvojnásobné obraty
O segmentovaní kampaní už počul snáď každý. V prednáške si ale predstavíme:
- ako definujem škálovanie a prečo je segmentovanie najrýchlejšia cesta k rastu
- case studies, kde to reálne pomohlo
- kedy je ten správny čas segmentovať
- prvé segmentácie aj s malými rozpočtami
- predstavím free skript na štítkovanie produktov podľa výkonu, ktorý je maximálne prispôsobiteľný pre akéhokoľvek klienta. Vysvetlím ako s ním správne pracovať
- kde všade okrem e-shopov vieme využiť štítkovanie podľa výkonu
Lukáš Hvizdoš Linkedin
CTO / 6clickz
Sky room
14:45 – 15:25
Jak restartovat PPC kampaně a najít skrytý potenciál?
Máte pocit, že vaše PPC kampaně stagnují a nevyužívají svůj plný potenciál? V prezentaci vám ukážeme, jak efektivně restartovat kampaně a odhalit skryté příležitosti pro optimalizaci. Ukážeme práci s Flowboost Labelizer,a zda má takovéto škálování smysl. Zhodnotíme práci s konverzními daty z košíku a zaměříme se na optimalizaci produktů pro lepší výkon. Celý proces si ukážeme na reálných case studies z klientských dat, abyste získali praktické tipy a inspiraci pro vlastní kampaně.
Anna Bláhová Linkedin
Head of PPC team / agentura KOFEIN
Jakub Huml Linkedin
Head of PPC team / agentura KOFEIN
MERGADO Stage
15:45 – 16:25
Jak najít pozici na trhu, kde konkurují zaběhlí hráči, nadnárodní korporace a levná tržiště?
Michal Kempa (Goldea) a Petr Bureš (uLab) představí, jak Goldea transformovala svůj obchodní model a marketingovou strategii. Klíčovým prvkem úspěchu bylo hluboké poznání zákazníka a definování vlastní cesty proti konkurenci. Výsledkem je růst obratu z 30 na 200 milionů na pěti trzích během tří let – a to bez slev!
Petr Bureš Linkedin
Co-Founder CEO / uLab
Michal Kempa
Goldea
MERGADO Stage
16:45 – 17:25
Rozhovor na téma Networking
Povídání bude o tom, že pro nikoho networking není poprvé ani podruhé přirozený. Bude to o tom, že stačí najít téma a v něm sebedůvěru. Bude to o sebevědomí i tom, že vybrat si správný outfit pomůže.
- Spoustu konkrétních tipů jak se připravit, jak na akci zazářit.
- Jak působit přirozeně při seznamování i konverzaci.
- Jak získané kontakty udržet.
- A hlavně jak využít networking pro svůj byznys.
Petra Krištof Linkedin
Head of Partnership / #HolkyzMarketingu
SKY room
10:30 – 11:10
Jak tvořit kreativu, která prodává. Od analýzy po vyhodnocení.
V době, kdy kreativa = vaše cílení, se správný přístup k tvorbě reklam stává klíčovým faktorem úspěchu. V této přednášce se podíváme na proces tvorby výkonnostní kreativy krok za krokem – od analýzy zákazníků a konkurence přes správné testování a vyhodnocování až po škálování vítězných variant. Naučíte se, jak efektivně pracovat s kreativním researchem, jak vytvořit kvalitní zadání pro kreativce a jak systematicky iterovat úspěšné reklamy pro maximální výsledky.
Pokud chcete svou kreativní strategii posunout na novou úroveň a získat praktické tipy pro efektivnější reklamy, tato přednáška je právě pro vás!
Tracy Azubuike Linkedin
Paid Social Specialist & Content Creation Strategist / 6clickz
SKY room
11:30 – 12:10
Trojka na trhu: Jak se odlišit ve světě zbožových srovnávačů a co to znamená pro váš e-shop
Jako třetí největší hráč na poli zbožových srovnávačů čelíme výzvám, které jsou specifické pro tento konkurenční segment. Ale jak z toho vytěžit maximum pro naše partnery? V přednášce vám ukážu, jak se žije a funguje ve stínu velkých konkurentů a co to pro vás znamená. Jaké problémy je třeba řešit a jak je naše platforma schopná vám pomoci zvýšit výkon vašeho e-shopu
Lucie Steffková Linkedin
COO / srovname.cz
SKY room
13:45 – 14:25
Shopping asistenti v e-commerce
V dynamickém světě e-commerce roste tlak na zvyšování business performance a zlepšování zákaznického zážitku. Na přednášce představíme Shopping Asistenta, inovační AI-based řešení z dílný Luigi’s Box, který pomáhá uživatelům laikům se zorientovat v produktové nabídce a rychle vybrat správný produkt na eshopu. Důsledkem toho je potom výrazně vyšší konverzní poměr a AOV. Zaměříme se zejména na use cases jednotlivých asistentů v různých industry segmentech, výsledky AB testů, zmíníme technologickou stránku řešení a možnosti, jak je možné asistenty velice snadno vytvořit a spravovat, ukážeme si možnosti a limity asistentů, včetně jejich optimalizace k maximálnímu výkonu jak z pohledu UX, tak z pohledu businessu.
Roman Dušek Linkedin
Head of Product / Luigi’s Box
Mergado stage
14:45 – 15:25
Datově řízené PPC: Optimalizujte, škálujte a zvyšujte zisk pomocí Bidding/Pricing Foxu a Mergada
Cena je stále klíčovým faktorem, který ovlivňuje nejen spotřebitelské chování, ale i výkon PPC algoritmů. V této přednášce si ukážeme, jak propojit data o cenách a pozicích na Heurece a Zboží se strategiemi pro Google Ads, Meta Ads a další PPC platformy.
Naučíte se, jak správně pracovat s daty z Bidding/Pricing Foxu a Mergada, jak je obohatit o informace o marži a jak je efektivně využít pro optimalizaci a škálování kampaní. Přednáška je určena jak pro začátečníky, tak pokročilé marketéry a kromě teoretického základu získáte i praktický návod na datově řízené PPC kampaně s důrazem na ziskovost.
Ondřej Vodehnal Linkedin
CTO / Filipesmedia
SKY room
15:45 – 16:25
Bidding, když potřebuji zatáhnout za brzdu i šlápnout na plyn
Kterou kličku použít když teče do bot (teda kredit) a co využít, když potřebuji nakopnout výkon pomocí Bidding Foxu.
Jiří Guňka Linkedin
Co je třeba / Bidding Fox
ŽLUTÁ místnost
10:30 – 11:10
Pokročilá produktová analytika s BigQuery a AI – Od košíku po zásoby
Provedeme vás pokročilou produktovou analytikou, kde pomocí BigQuery a AI odhalíme jak se pokročile dívat na data o nákupech a uživatelích. Na této přednášce se zaměříme na:
- Inteligentní analýzu košíku: Jak díky AI na základě skladby košíku predikovat typ uživatele.
- Odhalení souvislostí v nákupech: Naučíme se, jak identifikovat návaznost mezi produkty – například když si zákazník koupí produkt A, s vysokou pravděpodobností zakoupí i produkt B.
- Predikce budoucích nákupů: Ukážeme, jak využít data k předpovědi, jaký další produkt zákazník zakoupí, a tím optimalizovat cross-selling.
- Optimalizace skladovosti: Probereme, jak sledovat dostupnost zboží, vyčíslit ztracené tržby způsobené nedostupností produktů.
Štěpán Růža Linkedin
Digital Advertising Director / Business Factory s.r.o
Ondřej Švec
Senior Web Analyst / Business Factory s.r.o
ŽLUTÁ místnost
11:30 – 12:10
Cena jako nejdůležitější faktor úspěchu? Jak zaujmout zákazníka ale neztratit zisk?
Je cena opravdu jediným důvodem, proč u vás zákazníci nakupují? Renáta Milecová (Pricing Fox) a Vladimír Trevisan (Besteto) vám ukážou, jak zautomatizovat cenotvorbu a využít psychologické triky při stanovování cen, aniž byste zničili svoji marži, a přesto přilákali tu správnou cílovou skupinu. Naučíte se, jak nasadit nástroje pro monitorování konkurence, nastavit dynamický pricing a vyhodnocovat data, která vám pomohou růst – a to vše bez zbytečné cenové války.
Renáta Milecová Linkedin
Product manager / Pricing Fox
Vladimír Trevisan Linkedin
CSO / Besteto
ŽLUTÁ místnost
13:45 – 14:25
Ako zahrnúť externé faktory do vaších kampaní a posunúť ich o level vyššie
Povieme si o externých faktoroch, ktoré môžu zásadne ovplyvniť úspešnosť vašich kampaní. Či už ide o cenotvorbu, skladovosť alebo nepredvídateľnosť počasia, ukážeme si na praktických príkladoch, ako sa na ne pripraviť, ako ich zahrnúť do optimalizácie a tunningu kampaní a ako s nimi pracovať vo svoj prospech.
Andrej Grajciar Linkedin
CEO / MAIRA
Marián Laššák Linkedin
PPC specialist / MAIRA
ŽLUTÁ místnost
14:45 – 15:25
Proč by PPCčkaři neměli investovat do retenčních kampaní?
V marketingu se často setkáváme s radou, že retence je klíčem k dlouhodobému růstu. Ale co když je to ve skutečnosti neefektivní strategie? Co když čísla ukazují, že investice do retence přes PPC jen spaluje rozpočet bez reálného dopadu na zisk?
V této přednášce vám ukážu, proč retenční kampaně v PPC často selhávají, jak mohou kanibalizovat přirozené opakované nákupy a proč je akvizice nových zákazníků mnohem výnosnější. Podíváme se na 10 hlavních důvodů, proč byste měli přesměrovat svůj rozpočet právě tam, kde se generuje skutečná hodnota – do oslovování nových zákazníků.
Daniel Kvíčala Linkedin
Druhý Mluvčí / Dva Mluvčí
ŽLUTÁ místnost
15:45 – 16:25
Varianty produktu (velikosti, barvy, atd.) nejen z pohledu Mergado Editoru
Pracujete s Shoptetem nebo dalšími formáty, kde se pracuje s variantami produktů? Mergado Editor přichází s novým pravidlem „Sloučení variant“, které umožňuje spojit více položek se stejným ITEMGROUP_ID do jedné variantní položky.
Kromě samotného pravidla se podíváme i na širší problematiku variant produktů:
- Jak varianty fungují v rámci administrace e-shopů.
- Jak se zobrazují na frontendu e-shopů.
- Jaká je jejich datová struktura v různých formátech.
- Jak se varianty chovají na srovnávačích (např. Heureka).
- Jaký vliv mají na SEO a vyhledávání.
Součástí bude i praktická ukázka nového pravidla přímo v Mergadu.
Petr Mindl Linkedin
Product Manager / Mergado
ČERVENÁ místnost
10:30 – 11:10
Lepšie produktové obrázky, vyššie predaje: Ako vizuály ovplyvňujú CTR a konverzie
Predávate online? Potom viete, že prvý dojem predáva. Neatraktívne produktové obrázky môžu zákazníkov odradiť a znížiť tak vaše predaje. Lepšie vizuály znamenajú viac dôvery, viac preklikov, viac predajov. Na dátami podložených prípadových štúdiách vám ukážem, ako vylepšené obrázky navýšili CTR, zvýšili konverzný pomer, znížili PNO a cenu za konverziu. Poviem vám, aké úpravy obrázkov aplikujú úspešné e-shopy najčastejšie a ako ich môžete ľahko začať používať aj vy.
Marek Daňko Linkedin
Product owner / Feed Image Editor
ČERVENÁ místnost
11:30 – 12:10
PPC reklama, která se opravdu zaplatí: Jak a proč optimalizovat na marži?
Proč se v PPC kampaních soustředit na marži místo pouhého obratu? V této přednášce rozebereme klíčové předpoklady pro implementaci, její přínosy i možná rizika. Ukážeme, kdy optimalizace na marži dává smysl, jak ji technicky nastavit a představíme reálné výsledky z našich testů a případových studií. Získejte konkrétní tipy, jak posunout vaše kampaně na novou úroveň!
Tomáš Hruzík Linkedin
PPC Team Leader / MAIRA
ČERVENÁ místnost
13:45 – 14:25
Marketplace terapie (pro pokročilé)
Workshop je určen pro je určen pro marketéry, kteří s marketplaces pracují alespoň rok. Na téma Marketplaces bylo vytvořeno již spousta contentu, spousta návodů, spousta reklamy. Čeho bylo vytvořeno značně méně je opravdových, střízlivých pohledů na to, co Marketplaces tvoří, kolik procent obratu dělá jednotlivým klientům a především – jak moc je to s nimi občas těžké.
A proto vás zvu na první in-person marketplacovou terapii, kde bych rád na příkladech mých a vašich sdílel know-how a tipy, jak jste zvládli pohnout s podporou Alza Trade, s listovacím procesem Kauflandu, s konkurencí na Allegro, se zamítnutím účtu na Amazonu – a vším dalším.
Tohle není přednáška, tohle je roundtable specialistů a možnost sdílel své zkušenosti, dojmy a především procesy, kterými dokážeme klientům donést více zisku.
Adam Funiok Linkedin
Specialista na produktové feedy, affiliate, srovnávače, marketplace, expanzi a konzultace o všem možném i nemožném, pivo, whisky, běhání, otcovství / Pudeto
ČERVENÁ místnost
14:45 – 15:25
Nejčastější chyby při listování produktů na Allegro
Listování produktů na Allegro může někdy připomínat překážkovou dráhu – ani zkušeným prodejcům se to nepodaří vždy bez chyb. Na této přednášce se podíváme na nejčastější problémy, se kterými se uživatelé Mergado Marketplaces setkávají, a nabídneme praktická řešení, jak tyto chyby eliminovat. Přednáška je navržena tak, aby byla užitečná jak pro ty, kteří v listování už mají nějaké zkušenosti, tak pro nováčky, kteří chtějí začít správně. Přijďte si odnést cenné tipy, jak optimalizovat vaše kampaně a posunout svůj e-commerce business dál!
Mirek Havránek Linkedin
Produktový specialista / Mergado Marketplaces
ČERVENÁ místnost
15:45 – 16:25
Co ovlivňuje kampaně a jak to mít pod kontrolou
Zaměříme se na externí faktory, které mohou zásadně ovlivnit průběh a úspěšnost reklamních kampaní. Počasí, dostupnost zboží nebo neočekávané události – to vše jsou proměnné, které dokážou změnit efektivitu inzerce, ať už k lepšímu, nebo horšímu. Vysvětlíme si, jak s těmito faktory pracovat, jak je zohlednit při plánování kampaní a jak je využít ve svůj prospěch, abyste byli vždy o krok napřed.